vrijdag 17 november 2006

Santiago de Chile

Vanmorgen hier aangekomen na een 14 uur lange vlucht van Madrid naar Santiago de Chile... nog steeds vind ik het een wonder van techniek dat een Airbus met ruim 300 personen met al hun spullen aan boord, zo lang achter elkaar in de lucht kan blijven.
Na het invullen van twee formulieren moesten we nog ruim een uur in de rij staan om door de douane te komen... het lijkt India wel!

De stad lag vandaag onder een dik wolkendek... waar af en toe het zonnetje doorheen kwam. Er staat een gure wind.. niet helemaal normaal voor deze tijd van het jaar (lente dus!).
Vanmiddag waren we met een gids de stad in, om onder meer een prachtig museum van precolombiaanse kunst te bekijken... in een woord geweldig .. met name de vruchtbaarheidspoppetjes van 3000 voor Chr. maakten ( op mij althans) diepe indruk.
Morgen gaan we zelf op stap... lekker wandelen en de stad verder bekijken.. er zijn prachtige parken en drukke markten, waar je ook heerlijk vis kunt eten tussen de winkelende Chilenen.

Internet is hier in de hotels gratis en altijd voorhanden, al moet je soms wel even op je beurt wachten. Mobiel bellen daarentegen is voor ons (met KPN en TMobile) niet mogelijk. .. en SMS-sen is dus ook niet mogelijk.
Tot een volgende keer maar weer...xxxxxx!!